Subject: FW: riigilõivude tõstmisest
From: "Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Mon, 16 Jun 2025 17:24:40 +0300

From: Tea Türnpuu <[email-masked]>
Sent: Monday, June 16, 2025 5:10 PM
To: Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI <[email-masked]>
Subject: RE: riigilõivude tõstmisest
Importance: High

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud minister Liisa-Ly Pakosta

Edastan oma 11 päeva tagasi saadetud e-kirjas uuesti, kuna ma pole sellele
mitte mingit tagasisidet saanud.

Vastust ootama jäädes,

Lugupidamisega,

Tea Türnpuu

notar

From: Tea Türnpuu
Sent: neljapäev, 5. juuni 2025 11:51
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: riigilõivude tõstmisest

Lugupeetud minister Liisa-Ly Pakosta

Olen Tallinna notar Tea Türnpuu ja pöördun Teie poole seoses täna meedias
avaldatud infoga:

“Justiits- ja digiminister
<https://www.delfi.ee/teema/96862986/liisa-ly-pakosta-1>  Liisa-Ly Pakosta
<https://www.delfi.ee/teema/96862517/e200> (E200) sõnul plaanib
koalitsioon tõsta kohtumenetluste riigilõive, et need oleksid rohkem
seotud tegelike menetluskuludega ja toetaks seeläbi kohtutel kiiremini
otsusteni jõudmist.”

Loen ja lihtsalt ei suuda oma silmi uskuda – riik tõstab riigilõive juba
mitu korda aastas viidates kulupõhisusele, samas kui notari tasud on
muutumatutena püsinud juba alates aastast 1996.a. Just saime lugeda
koalitsioonilepingut ning seal pole notari tasude tõstmise kohta mitte
ridagi. Ma ei hakka siia kirjutama neid põhjendusi, miks on vaja notari
tasusid tõsta, sest kuulsite neid nii Notarite Koja aastakoosolekul, kui
olete kindlasti saanud infomaterjalidena sadadel lehtedel ülevaadetes ja
põhjendustes, mida Notarite Koda on ministeeriumile esitanud.

Mul on väga lihtne palve - kas saaksite mulle saata lingid, kust saaksin
osta kontoritarbeid 1996. aasta hindadega, kus renditakse büroopindasid
1996.a hindadega, kust leida töötajaid, kes teeksid tööd tänase päeva
tasemega, kuid oleksid nõus saama palka 1996.a  tasemel....

Lugupidamisega,

Tea Türnpuu

Tallinna notar